Från och med den 15 februari kommer Eskilsminne IF att synas i ett klubbmagasin hos Skånesport.
– Vi ser det som en utmärkt möjlighet att informera om vår verksamhet
Lokalt i Familjen Helsingborg, regionalt i Skåne och nationellt i
Sverige som helhet – i våra egna informationskanaler och på
skanesport.se, säger Ingemar Queckfeldt, marknadsansvarig i Eskilsminne
IF, Eskilscupen och CSR-Projekt HelaHelsingborg.
Skånesports koncept med klubbmagasin nyttjas redan idag ut av klubbar
som t.ex. Trelleborgs FF (Allsvenskan Fotboll), IK Pantern (Allsvenskan
Hockey) och H65 Höör (DamHandbollsligan). Innehållet i klubbmagasinet
kan vara såväl nyhetsartiklar, reportage, videoreportage,
matchsändningar eller dokumentärfilmer.
– Eskilsminne IF har idag båda sina två representationslag för Dam och
Herr i division ett, ungdomsverksamhet flickor och pojkar hela vägen
från knatte till junior men det är inte bara den fotbollsmässiga biten
som är viktig för oss i detta projekt. Vi vill i så stor omfattning som
möjligt synliggöra allt annat som klubben representerar, säger
Queckfeldt och fortsätter:
– Vi har en mängd sociala projekt, lägerverksamheter, 5-mannafotboll för
7-8-9 åringar, läxhjälp för högstadieelever och mentorverksamhet för
både vuxna och barn samt nyligen uppstartat samarbete med Trine Grönlund
och Innergi. 2018 är ett skönt jubileumsår där föreningen firar 90 år
och vår ungdomsturnering Eskilscupen firar 50 år. Vi har ett aktivt
företagsnätverk som träffas under året och utbyter kunskaper,
erfarenheter. För att inte tala om allt arbete som görs ideellt på
gräsrotsnivå. På detta sätt kan vi nå ut till väldigt många både i och
utanför föreningen om hur “Eskils” fungerar som helhet – då vi är
väldigt stolta över vår verksamhet.
Det kommer att bli såväl vanliga reportage som videoreportage.
– Detta är ett långsiktigt projekt med ett 30-tal artiklar och reportage
som ska publiceras under hela 2018. Allt sker i samarbete med våra
sponsorer, avslutar Queckfeldt.
Peter Österlind, marknadschef på Skåneport:
– Det är fascinerande och mycket positivt att konceptet med
klubbmagasin, som initierades av föreningarna själva, lyfter.
Sponsorerna och eldsjälarna som driver föreningarna framåt är ofta
fantastiska på att få den sportsliga verksamheten att fungera – men
arbetar nästan alltid i det tysta. På det här sättet får föreningarna
professionella artiklar och reportage som belyser sådant som behöver
uppmärksammas. Behovet finns, har vi märkt, i såväl elitföreningar som i
breddföreningar.
Samtliga artiklar som görs i ett klubbmagasin publiceras på
Skånesport med en tydlig märkning att det handlar just om ett
klubbmagasin.
- Christoffer Ekmark, Skånesport
Ps .. Ni hittar klubbmagasinet genom att klicka här ...