Årets tredje helt nya tröjsponsor för Eskilsminnes IF:s
herrar och damer är Cargorange. Ett transportföretag som växt enormt sedan det
bildades 2003.
Har ni något ni vill skicka någonstans i världen - stort
eller smått, långväga eller lokalt - så är det bara att kontakta Cargorange.
Med tanke på att företaget har 120 trailers och kontakter över hela Världen så
kan Patrick Härner och kollegan Magnus Johnson lägga en hel del tyngd bakom
sina ord.
- För min egen del var beslutet att kliva in som
tröjsponsor i Eskils inte speciellt svårt då jag har många års engagemang som
ledare bakom mig i klubben. Därför lät jag min kollega Magnus Johnson avgöra.
Och efter en träff med Eskils marknadsansvarig Ingemar Queckfeldt och sportchef
Kalle Olsson var saken klar, berättar Patrick Härner.
- Den redovisning av klubbens sociala arbete som gavs
imponerade. Här talar vi om mycket verkstad inte bara snack. Konceptet med hela
Helsingborg är oerhört tilltalande, berömmer Patrick.
Som pappa till två döttrar hamnade Patrick Härner som
ledare för ett flicklag.
- Jag hade 94:orna och i det gänget fanns nuvarande
A-lagsspelaren Linnea Tapper. Här kan vi tala om en träningsvillig tjej. Ett år
var hon på samtliga träningar och vann priset för mest träningsmedverkan. Hade
hon missat en träning hade hon blivit tvåa. Så det säger lite om tjejernas
engagemang, skrattar Patrick.
Cargorange startade sin verksamhet 2003 med 15 trailers.
Genom åren har det växt och idag ligger som sagt trailerparken på 120.
- Vår devis är att allt ska kunna levereras överallt. Det
som inte kan gå på bilarna kan vi genom goda kontakter skicka med andra
leverantörer, berättar han.
Bland de lite roligare leveranserna som Cargorange står
för är exempelvis utrustning för Svenska Fotbollsförbundet.
- Ett år har vi även transporterat konstgräs från Norge
till Eskilscupen. Jag var själv med och la ut det, poängterar Patrick.
Det är naturligtvis med stor glädje som Eskilsminne IF
hälsar Cargorange välkomna som ny tröjsponsor.
Text: Lasse Möller