Tre sponsorer - plus leverantörerna Adidas och
Stadium - har funnits med på Eskilsminne IF:s senior (Dam och Herr)
matchdräkter sedan tidigare och är så även under säsongen 2018.
Kenneth Nilsson, CEO, Koncernchef på Resurs
Bank säger:
-Vi inom Resurs Bank har ett långt förflutet
som huvudsponsor till Eskilsminne IF
För oss har det varit en självklarhet att
stötta Eskilsminne IF med den bredd de har i sin verksamhet.
Att både driva verksamhet för flickor och pojkar
i både bredd och elitperspektivet är för oss stort.
Men det som verkligen sticker ut i Eskilsminne
IF är deras CSR projekt Hela Helsingborg.
För oss inom Resurs Bank och de värderingar vi
själva bärs av, är det en självklarhet att vara en aktör för ett
samhällsbyggande.
Vi har också nyligen tagit ett koncernbeslut
för att aktivera vår egen personal som resurs inom Hela Helsingborg och på så
sätt aktivt bidra med kraft för ett framtida samhällsbyggande i Helsingborg.
Henrik Norberg på Mäklarbyrån
berättar att hans företag varit med i några år nu och det känns helt rätt att
man stöttar Eskils menar han.
- Jag tycker om föreningen för att den har en
bred ungdomsverksamhet med lokal förankring. Det kanske mest sympatiska med
Eskils är att klubben satsar lika mycket på tjejer som på killar. Här görs
ingen skillnad och det är avgörande för vårt företag, säger han.
Även det sociala engagemanget med stort
samhällsansvar är en plusfaktor anser Henrik.
På frågan om hur han tror det ska gå för de
båda A-lagen i årets serie så är han positiv.
- Jag hoppas att herrarna ska kunna hålla sig
kvar och etablera slog i Division 1 medan damerna kommer att tillhöra det övre
skiktet i sin serie, förklarar Henrik Norberg.
Felix Erlanson på Solid Försäkringar
är väl förtrogen med hur klubben fungerar.
- Vårt företag sponsrar flera lokala klubbar
och när det gäller Eskilsminne IF så sätter vi stort värde på den sociala
verksamheten med en rad projekt som klubben bedriver. Det är betydligt
viktigare för vår del än seniorfotbollen, betonar Felix.
- Vi vill stötta lokala föreningar i
Nordvästskåne och Eskils är ett bra bevis på hur en förening ska fungera med
jämställdhet mellan tjejer och killar och en oerhört bred ungdomsverksamhet,
poängterar han.
Genom att hjälpa föreningar så syns också
företaget och det är förstås viktigt i sammanhanget säger Felix.
Eskilsminnes marknadsansvarige Ingemar Queckfeldt är tacksam
för föreningens partners engagemang och säger: - Vi ska förvalta förtroendet vi
har fått av näringslivet väl och tillsammans ska vi göra goda saker för vårt
gemensamma Helsingborg.